Att göra reklam i de klassiska medierna är ofta väldigt kostsamt. Och när vi talar om de mest klassiska medierna syftar vi allt som oftast på TV, radio och tidningsreklam. Men självklart finns det även andra mediekanalar som kostar mycket pengar som exempelvis annonsering på tåg och i tunnelbanor. Men trots att reklam och marknadsföring överlag är relativt kostsamt så finns det alternativ som inte behöver vara så dyra men sin samtidigt ger en god effekt.
Att använda sig av reklampennor på konferens kan vara ett sätt att sprida sitt företags varumärke vidare. Eller så kan man dela ut pennorna till sina kunder vid kundmöten, mässor och dylikt. För att göra reklam för sitt företag kan du såklart även investera i andra typer av profilprodukter som exempelvis:
- Block
- Paraplyer
- Muggar
- Konferensmappar
- Kläder
- Väskor
- Nyckelring
- Post-it
- Radergummin
- Visitkortsfodral
- Muggar
Att investera i profilprodukter är ett bra sätt att marknadsföra sitt företag på och om du beställer en viss mängd produkter så får du dem oftast till ett mycket bra pris. Ett perfekt sätt att marknadsföra sig på!
Du kan även satsa på sociala medier om du vill komma åt ett kraftfullt medium där du kan locka nya kunder samtidigt som du behåller och bättrar på relationen med dina nuvarande. Sociala medier är bra på det vis att det inte kostar så mycket pengar att använda, dock kräver det ganska mycket tid och energi och det gäller att man hänger med i alla nya uppdateringar som sker.