Marknadsföring via goodiebags poppis

Många event, företag, organisationer och kända personligheter marknadsför sig själva och varumärket i fråga genom att dela ut goodiebags av olika slag. Det händer på allt från kungliga bröllop till Grammy Awards och på Oscarsgalan.

Det är ett bra sätt för att göra sig ihågkommen bland gäster och eventuella kunder, ge ut prover på nya produkter som man vill nå ut eller bara för att skapa en allmänt bra känsla. Att dela ut reklamprodukter av olika slå, som till exempel https://www.tsreklam.se/ kan hjälpa företag med, stärker varumärket och hjälper till att synas. Här kan du läsa om lite olika exempel på goodiebags som blivit väldigt populära. 

Kunglig goodiebag utbröt nästan hysteri

i en artikel från Di kan man läsa om folk har börja jaga minnesföremål online från Prins Harry och Meghan Markles bröllop. På bröllopet delades nämligen över 2000 goodiebags ut till gästerna som ska ha innehållit bland annat kylskåpsmagnet, chokladmynt, vykort, mineralvatten, rabattkupong och annat, och dessa var omåttligt populära. Inte minst i efterhand då många har annonserat ut sina goodiebags. Vissa har stigit till priser omkring 118 000 kronor.

Grammys goodiebags

En annan tillställning som är känd för att dela ut goodiebags av olika slag är Grammy Awards. I en artikel från Café står det att kändisarna fick hem följande i sina goodiebags:

  • en vecka på resort med spa
  • vuxenhaklapp
  • presentkort på pizza
  • Matta som motverkar celluliter
  • anti-snark pryl
  • träningssko
  • resekudde
  • rockring med träningsprogram

Oscarsgalans goodiebags

Men vad innehöll dessa då? Massor av exklusiva prylar, enligt en artikel i Nyheter 24. Några av dessa ska ha varit personliga M& M:s, valfri plastikoperation, vodka, träningspass och ansiktskräm. Frågan är om alla dessa saker verkligen är rimliga att ge bort i en goodiebag…