Överträffa kundernas förväntningar

Oavsett om man driver ett väletablerat företag eller precis har startat upp ett nytt företag så är det viktigt att tillfredsställa kunderna på bästa möjliga sätt. Att hela tiden möta, eller helst överträffa, kundernas förväntningar är A och O för att behålla sina kunder samt se till att potentiella kunder väljer er framför konkurrenterna.
 
Fyra personer har möte

Det lilla extra

Att ni har en bra produkt eller tjänst som efterfrågas och dessutom håller måttet, är självklart det allra viktigaste. Men om vi förutsätter att er affärsidé är perfekt så är det de små sakerna som avgör om en person eller ett företag väljer att ta hjälp av er eller någon annan aktör inom samma område.

En viktig sak är hemsidan. En snygg hemsida som är enkel att förstå och hitta på är mycket viktigt för att en person ska få ett bra första intryck av er och dessutom hitta information som arbetssätt, vision, kontaktuppgifter och så vidare. När kunderna kommer in på möten hos er är det dessutom otroligt viktigt att de möts av en bra atmosfär på kontoret. Ett fräscht och fint kontor med bra mötesrum, gott kaffe, block och pennor i mötesrummen och så vidare, är faktiskt viktigare än man kan tro. Allt handlar om intryck. Hos kontorsgiganten hittar man precis allt man behöver för att skapa ett trivsamt och funktionellt kontor. Bra block hittar ni till exempel här: http://www.kontorsgiganten.se/block-papper. Små saker som att det redan finns block och pennor på bordet när kunden behöver anteckna något under mötet gör att uppfattningen och intrycket av er som företag ökar. Tänk på allt det där lilla extra snarare än att endast ha en fin fasad med dyra designmöbler. Funktion och trivsamhet är det viktigaste när det kommer till kontoret.